Måste erkänna att igår, dag 4:a, var en dag jag sent ska glömma. Många känslor och tempo mitt i ett fasterus på den 4:e dagen i fastehärmande kuren. Sov som en stock, vaknade pigg som en lärka, hade en massageklient och ett yogapass samt avslutade dagen med en stund på gymmet… Nu kommer energin!🙏🏻
Dagens lunch satt jag länge med, njöt av varje tugga.
(null)

Hur kändes då dagen för övrigt? Under  massagen var jag fortfarande lite ofokuserad, såsom i tisdags.
Skillnaden var dock att jag igår istället hade 1.000 tankar på en gång som skulle samsas och inte massa gägg, samt frustration över att inte hitta någonting i ordbanken som tisdagens yogapass bjöd på. Lyckligtvis vände det efter frukosten.
Under stolsyogapasset igår fanns mer fokus och jag hittade orden igen när jag ledde gruppen. Kände större glädje och energin var på topp. 
Fokuserar nu mycket på att landa i stunden i allt jag gör. Ta steg för steg och börjar inte på nya saker hela tidem. Kan omöjligtvis fånga alla bollar i luften, Det är något jag tar med mig efter dessa dagar. Fortsätter att nöta på med mina ayurvediska rutiner. Torrborstning och ayurvedisk massage Garshan, ibland blir det även Abhyanga, massage med olja. Båda rutinerna hjälper kroppen att rensa i röran och föra ut alla restprodukter. Det är ju trots allt vi håller på med under en fasta, oavsett vilken variant vi väljer att göra.  
På gymmet kändes det inte som vanligt. Kunde inte ta i lika mycket och jag drog ner på tyngderna men körde fler repetioner istället, borde vara för att jag  begränsat matintaget och därmed mindre av alla makronutrienter (fett, kolhydrater, proteiner), funkade bra ändå.
Spännande att se hur denna sista dag  kommer att bli, nästa inlägg iimorgon.🥰