Ja, vad ska man säga...någon hälsoresa kan jag inte anklaga Viking Line för att erbjuda...
 
Nu var det dock en resa där Box hade utlämning av buteljerade fat till glada fatägare. Ett underbart gäng på 60 personer. Här är en stämningsbild från fredagkväll...
Samt en bild innan provningen på fredag kväll
Och buffé, jag älskar det! Kan plocka all mat jag mår bra av och vi satt där så läääänge:))) 
Vi missade tyvärr frukosten på lördag morgon, som bara höll på till 9,15(sen skulle vi lägga till i Helsingfors och alla affärer och fik stängde i en timma...)
 
Vi var inte vrålhungriga precis, men en flaska vatten hade varit bra att backa upp för timman utan mat...Var så lycklig när vi hittade drickautomater, men nedslogs direkt vid upptäckten
Inget vatten någonstans på båten...! 
 
Fick smärre panik och haffade en kvinna med uniform och puttade Saga framför mig. Mitt barn har inte fått frukost men måste kunna få vatten iallafall... Hon veknade som tur var... 
 
Hamnade på kaféet för frukost vid 10,30  och till min förvåning fanns inget utan bröd och socker...
Och vattnet var slut...
Hittade smoothies, som jag antog var utan tillsatt socker...det var det mest sötsliskiga jag har druckit...
Fick lite burkräkor från Sagas räkmacka, ja, ja, bara hon blev mätt så...
 
Lunchen blev detta och en hel del vatten samt kaffe
Det gick bra ändå, är så van att äta sporadiskt vissa dagar. Köpte en jacka jag fastnade för(känns toppen att hitta något som sitter klockrent)... Fick unna mig det då jag inte är så bortskämd med butiker uppe vid Sandslån...;)
Saga fick hänga i barnavdelningen, Ville Viking, spela spel av olika slag samt rita...
Här väntar hon på varmrätten under lördagskvällens trerättersmiddag. 
 
Sedan ännu en whiskyprovning samt två glada fatägare med sina flaskor
Och, jag missade INTE frukosten imorse...en sagolik buffé, med ett glas bubbel!!!:)
 
En utmaning väntade sedan på lunchen i Tönnebros Rasta...
Barnportion med köttbullar...endast köttbullarna samt lite egen komponering av sallad och lite aioli från Sagas tacostallrik, fick det bli:)
Snart är vi hemma, och ugn samt spishäll ska installeras...och jag fixade matresan utan större kolhydratspåslag...även om det var lite trixigt:)
 
Hepp!