Kanske inte var en så bra idé, men vad gör man inte för att få en fin Julhälsning:) 
Blev förkyld och kände mig riktigt hängig ett par dagar...Tryckte i mig en hel del för att hjälpa kroppen på traven...
Nässkölj måste jag rekommendera istället för nässpray, mycket mer skonsamt och effektivt(blev inte sårig och öm i näsan som jag brukar). Försökte äta bra, såsom att undvika gluten och socker, (gick sådär, vill gärna tröstäta mackor med nutella), är en person som trycker i mig dumheter när jag är ur gängorna på något sätt... 
 
Ja, ja, vi har haft en myshelg och har inte bokat upp oss på massa bus detta år så jag har kunnat läsa, sova och titta på bra filmer hela helgen. Netflix, är toppen när TV-kanalerna tryter. 
 
Varje morgon blir det iallafall smoothies som gäller, så idag blev det brysselkål, morot, ingefära, vetegräs, dadlar, avokado och sojamjölk...
Samt julklappen från min arbetsgivare...Uneståhls litteratur har jag läst under en tidigare period i livet och det är roligt att applicera honom i mitt nuvarande liv:) Lite olika infallsvinklar och nytänk är aldrig fel:) 
 
Ha nu en fortsatt härlig dag, och lova mig att inte ladda upp med nyårslöften som ändå kommer att brytas(det blir så jobbigt när det händer). Och jag vet vad jag pratar om, tror att jag brutit alla löften jag satt under åren...:/
 
Varför inte bara sätt dig ner och fundera på hur du vill leva, vad du vill utstråla och vad som känns bra för just dig. Skriv ner allt i en bok, sen tar du steg åt det hållet, gärna myrsteg, för då blir inte skillnaderna så stora och jobbiga...Det blir så häftigt att låta boken med dina noteringar få finnas med på din "resa". Att skriva hur det går och hur du känner dig när stegen till ett förändring tas, ger dig en översikt som heter duga, vid en tillbakablick kommer du att känna att steg som verkade stora i första anblicken inte var speciellt jobbiga att ta när de smulats ner i små myrsteg... 
 
Så, vill du göra någon slags förändring nästa år, kanske bara att droppa sockret , börja träna regelbundet, skratta mer eller något annat, skriv ner hur du vill göra, vilken väg som passar just dig...kanske krävs det lite mer funderingar, men då tar du det mer seriöst och chansen att du fortsätter din "resa" till ett bättre liv, trots problem som dyker upp på vägen(för det kommer det garanterat att göra), blir mycket större! 
 
Själv har jag införskaffat en bok som ska följa mig på min "resa"...
Där jag nu sätter på pränt mina tankar om året som kommer...spännande:)))

Tror lite på att jag själv kan påverka hur året kommer att bli...-"Det är inte hur jag har det, utan hur jag tar det". 
 
Massa nyårskramar till dig, och låt nu 2016 bli ett hejdundrande år!!!:)